28 Mac 2012

PMK Di Melaka FM

PROMOSI PMK DI MELAKA FMPDFPrintE-mail
Written by Ahmad Syukri Mohamed Yunus   
Monday, 26 March 2012
ImageImage

Melaka Tengah , 21 Mac 2012 – Politeknik Melaka (PMK) telah diberi peluang oleh Melaka FM untuk membuat promosi mengenai peluang kemasukan ke politeknik dan program terbaru yang akan diadakan di PMK dalm slot ‘Memetik Bintang’ pada jam 9.30 malam tadi . PMK telah diwakili oleh En. Ahmad Syukri Bin Mohamed Yunus selaku Pegawai Hal Ehwal dan Pembangunan Pelajar , Saudara Mohd Azim kamaruddin, Yang DiPertua Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP) PMK  dan Saudara Noor Ismaputra Samsudin mewakili pelajar yang berada di semester akhir pengajian.

ImageImage
ImageImage

Peluang ini telah digunakan untuk mempromosi dan memperkenalkan Politeknik KPT ke peringkat akar umbi mengenai kemasukan dan peluang melanjutkan pendidikan kepada pelajar lepasan SPM. Ini bersesuaian dengan pengumuman keputusan SPM yang telah dibuat beberapa jam sebelum itu.

ImageImage
ImageImage

Usaha menyampaikan maklumat secara terus kepada pihak terlibat dilihat sebagai sesuatu yang sangat penting bagi mengelakkan para pelajar sekolah terutama pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) daripada keciciran, sedangkan mereka mempunyai kelayakan untuk membina kerjaya di dalam sistem pengajian di Politeknik KPT. Matlamat berikutnya ialah menjadikan pembinaan modal insan yang cemerlang seperti yang diwar-warkan oleh para pemimpin negara akan tercapai.

ImageImage
ImageImage

Selain daripada itu, kedua-kedua orang pelajar PMK telah menzahirkan rasa bangga kerana menjadi salah seorang daripada warga PMK yang merupakan politeknik yang aktif dari segi kepelbagaian program dan aktiviti yang dianjur dan disertai oleh warga PMK. Budaya sentiasa terlibat dengan kepelbagaian aktiviti ini dapat membentuk sahsiah yang berdaya saing, berkeyakinan tinggi, sentiaa positif dalam perilaku serta dan mempunyai visi dan misi yang jelas dalam kehidupan masing-masing.

ImageImage
ImageImage

PMK juga mempromosikan Program Kempen Belia Siswa Merintis Aspirasi Terunggul (BESMAT 2012) yang akan diadakan pada 26-30 Mac 2012. Pelbagai aktviti seperti kempen derma darah, pameran pelbagai agensi kerajaan dan booth khas untuk khidmat nasihat serta kemudahan online pelajar lepasan SPM memohon secara percuma.

ImageImage
Image

Last Updated ( Tuesday, 27 March 2012 )

Tiada ulasan: