12 September 2012

‎5 HARIBULAN



Syhh, tidurlah sayang
Ya, kau mengigau lagi
Kau mimpi indah sayang, bukan mimpi buruk

Ya, aku tau kau bermimpi 5 haribulanmu

Katamu,
Dalam mimpimu aku gila bayang padamu
Ya sayang, itu dulu
Kini kau didakapan, perlukah aku gila bayang lagi?

Katamu
Dalam mimpimu kau teringat peristiwa masjid
Ketika kau ucap kata cinta
Ah, usah kenang perkara lama!
Nanti anak kita mengata kita tua keladi

Benar, sayang
Aku juga bermimpi 5 haribulan itu
Apa kau ingat aku tak romantis?

Syhh, tidurlah semula sayang
Aku tahu, janji kita
Maka kitalah yang perlu lunaskan
Janganlah lagi bermasam muka
Aku bergurau mengambil hati

Terima kasih sayang, kau masih disini
Ya, maafkan aku
Tampaknya kau sahaja yang tercungap pertahan cinta
Sedang aku sekadar melukut dan meminta maaf

Syhh,, tidurlah semula sayang
Ayuh ku lapik dirimu dengan selimut
Malam ini sejuk
Tapi hangatnya cintamu mengatasi sejukku

(noor ismaputra samsudin : 5 sept. 2012)

Tiada ulasan: