24 Mac 2013

Ketika Ini Suatu Waktu Dahulu

Assalamualaikum! Kabare Semua?


1. Agak LAMA menyepi. Mungkin disebabkan sibuk membina kerjaya dan mengumpul harta. Atau mungkin ketandusan idea mengarang isi blog

2. Apa pun, ketika ini, 24 Mac 2013 aku mengimbau kenangan 2 (atau mungkin 3 tahun lepas) di mana kejadian yang tak dapat aku lupakan selama-lamanya





3. Kalau aku perhatikan, aku seringkali mengungkit cerita berkenaan ini. Agaknya kalau aku menjadi orang lain mungkin aku sudah muak dengan cerita ini

4. Tapi bagi aku, inilah cerita yang menjadi titik perubahan bagi aku. Dari kegagalan atau dari kemalangan ini aku bangkit.

5. Semasa aku dalam situasi ini, seringkali aku bermimpi aku berlari. Agaknya keinginan itu kuat untuk berjalan seperti biasa

6. Tapi aku percaya yang Allah tidak akan menguji hambanya melainkan dia mampu menanggungnya.

7. Esok, genap 3 tahun, di mana bezanya aku kini tidak terlantar di atas katil dengan kaki ber 'antena'. Tapi aku berdiri dengan kaki aku sendiri. Sambil mengenang pantasnya setiap detik yang berlalu selepas itu

8. Kadang bila aku fikir semula, aku bersyukur. Alhamdulillah ya ALLAH

Tiada ulasan: