16 September 2011

Rajinkah Aku?

Assalamualaikum! Kabare Semua?

Tajuk di atas amatlah tepat dan jitu bagi menggambarakan diriku.. hahaha

Apoeh itu rajin? : aku pun tak dapat nak bagi definisi tepat. Sebab rajin ni satu benda subjektif, sukar diberi maksud yang tepat. Samalah macam cantik. Ada orang kata cantik itu pada muka, ada orang kata cantik itu pada peribadi.

Apa yang aku nak tekankan disini ialah, marilah kita semua merajinkan diri ke arah sesuatu yang positif

Rajin belajar
Rajin mengemas
Rajin wat esaimen

Ramai orang kata aku rajin terutama lepas accident motor. Aku pun tak tahu la betul ke tak, Sama ada itu satu pujian yang ikhlas ataupun sekadar mahu suruh aku siapkan kerja diorang. Ramai juga yang nak tahu timetable aku sepanjang hari. Camne aku uruskan masa.

Terus terang aku kata, tiada timetable yang khas aku buat. Cumanya aku tetapkan apa yang nak aku capai pada hari itu.

Contohnya, kalau ada esaimen yang kena hantar minggu depan, aku akan tetapkan diri aku supaya siapkan pada hari itu juga. Sebab kita tak pasti adakah kita boleh hantar pada minggu depan. Mana le tau kita demam ke, kerja bertambah ke.

Soalnya disini, pucuk pangkalnya disini, hati dan attitude der. Insyaallah boleh!


p.s : kalau terlampau rajin sangat pun tak boleh, nanti ada orang guna kesempatan pada kerajinan kita tu.

Tiada ulasan: